Sunday, August 14, 2011

Ramadhan Syahrul Qur’an

Sekarang kita berada hampir di pertengahan di bulan Ramadhan Al-Mubarak, dan memasuki fasa kedua di bulan ini yang mana Allah janjikan keampunanNya buat insani di fasa ini. Oleh itu, pertingkatkan amal ibadat mu dan kuatkan keimanan dalam menjalankan ibadah dan yang paling penting adalah istiqamah dalam melaksanakan ibadah. Gunakan lah setiap detik dan ketika di hari-hari di bulan Ramadhan yang masih berbaki ini dengan mengerjakan segala amal ibadah yang di tuntut baik amalan wajib ataupun amalan sunat.

Dalam beberapa hari lagi kita bakal menyambut Hari Nuzul Al-Quran iaitu 17 Ramadhan nanti, yang mana ia merupakan tarikh yang bersejarah di dalam kalendar umat Islam, kerana pada hari itulah Al-Quranul karim mula-mula diturunkan.Oleh itu duhai sahabatku, perbanyakkan membaca al-Quran kerana dengannya kita akan mendapat kebaikan yang banyak baik kehidupan di dunia ini, ataupun kehidupan di akhirat nanti yang kekal abadi buat selama-lamanya.

Semoga kita semua dapat mengharungi Ramadhan tahun ini dengan penuh kejayaan dan ingatlah bahawa Allah tidak pernah mensia-siakan amalan hambaNya yang ikhlas beribadat kepadaNya. Semoga kita semua senantiasa dalam rahmat dan perlindungan dariNya, Tuhan Yang Maha Agung tiada lah yang layak disembah melainkan Dia.

No comments:

Post a Comment