Tuesday, July 27, 2010

Bulan Barakah


Tetamu agung bakal berkunjung lagi. Kunjungan nya hanya setahun sekali membawa seribu rahmat dan barakah buat umat akhir zaman. Bulan kemuliaan dan penghulu segala bulan yang di dalam nya terdapat satu malam yang nilai pahala nya melebihi seribu bulan iaitu malam al-qadar. Oleh itu mujahadah lah wahai insani supaya peluang keemasan ini tidak di sia siakan begitu sahaja. Gandakan amalan di bulan yang mulia ini dan beribadat lah dengan penuh keikhlasan, moga-moga segala yang ibadat yang kita lakukan di terima Allah s.w.t.

Inilah peluang terbaik bagi umat Muhammad melaksanakan amal ibadat yang di tuntut oleh Allah semampu yang boleh kerana ganjaran nya amatlah besar yang akan di kurniakan oleh Allah nanti di alam akhirat kelak. Ganjaran amal ibadat wajib berlipat kali ganda dan juga segala amalan sunat akan diberi pahala seperti pahala ibadat wajib di bulan lain. Jangan lah kita leka dengan dunia yang menyebabkan kita lalai dari pada merebut peluang ini, sementara umur kita masih belum sampai ke penghujung nya, dan di kala tubuh badan masih dalam keadaan sihat dan di kala kelapangan sebelum kesibukan datang menjelma.

Tekad kan di dalam hati sanubari, moga-moga ibadat kita di Ramadhan tahun ini lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya. Semoga segala amalan yang kita usahakan mendapat redha dari ilahi. Itu lah yang kita dambakan dalam hidup ini- KEREDHAAN DARIPADA ILAHI...

No comments:

Post a Comment