Thursday, July 8, 2010

Kembara di tanah gersang


Pengembara yang melalui tanah yang tandus dan gersang sungguh mencabar. Di sana sini jalan yang dilalui nya penuh onak dan duri serta berliku. Namun di sepanjang jalan juga teruji dengan penuh persimpangan, dimana harus sang pengembara memilih untuk sampai ke destinasi nya nun di hujung jalan. Berbekalkan keyakinan dan semangat yang kental, si pengembara akan memilih persimpangan yang betul supaya ia sampai ke tempat destinasi tujuan asalnya.

Pengembaraan ini dilalui oleh seluruh makhluq yang hidup di dunia ini. Setiap insan harus melalui nya dan dibekalkan kompas hidup sejak dilahirkan ke dunia ini setelah berlakunya perpindahan daripada alam rahim ibu yang melahirkannya ke dunia ini. Bekalan sudah dilengkapkan. Duhai insan kuatkan semangat mu, semoga kamu dapat melepasi mehnah kehidupan duniawi dengan jayannya sebelum kamu kembali ke tempat asalmu menghadap pencipta mu yang maha agung

Insan kerdil ini menadah tangan dengan penuh kerendahan hati semoga segala ujian hidup dapat dilepasi dengan penuh kejayaan. Ku insafi segala keterlanjuran ku di masa silam. Semoga ia menjadi pengajaran buat diriku dalam menghadapi kehidupan yang mendatang yang lebih mencabar. Daku mengharapkan limpah kasih rahmat Mu Ya Allah. Semoga dipermudahkan hidup ku ini dalam mengharungi setiap liku- liku duniawi. Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment