Thursday, August 12, 2010

Bingkisan Ramadhan


Bulan ramadhan bulan barakah dan merupakan penghulu segala bulan yang dijadikan untuk umat manusia. Oleh itu hadapilah bulan ini dengan penuh rasa kehambaan kepada Allah s.w.t. banyakkanlah amal ibadat di malam hari disamping berzikir dan bermunajat kepada Allah Azza wajalla. Semoga diri kita dirahmati oleh Nya, tuhan sekalian alam yang memiliki arasy yang agung.

Banyakkanlah membaca Al-Quran di bulan ini kerana ganjaran bagi mereka yang membaca kitabullah ini adalah sangat besar dan berlipat kali ganda pahala nya daripada membaca nya di bulan selain ramadhan al mubarak. Oleh itu, ajaklah keluarga kita untuk sama-sama bertadarus di malam-malam bulan ramadhan moga-moga kita senantiasa mendapat rahmat daripada ilahi. Insya ALLAH... Galakan untuk memperbanyakkan membaca Al-Quran di bulan ini kerana, di bulan inilah diturunkan Al-Quran kepada Nabi Muhammad S.A.W, yang merupakan mukjizat yang paling agung buat seluruh umat baginda hingga ke hari kiamat.

Akhirul kalam, tuluskan hati mu beramal ibadat di bulan ini semata-mata mengharapkan ganjaran pahala daripada Allah, dan yang paling penting keredhaan Nya lah yang kita dambakan di kehidupan ini dan kehidupan selepas mati... Salam Ramadhan Al-Mubarak

No comments:

Post a Comment