Sunday, September 5, 2010

Pagi yang mendamaikan


Ku termangu sendirian menunggu sang mentari pagi muncul di kedinginan pagi yang damai ini. Hanya ku mampu ungkapkan kata-kata pujian memuji muja sang pencipta alam maya ini. Ku iringi kalimah tahmid dan tasbih berulang ulang kali moga ku dapat menghayati nya selalu di ketika bermula nya pagi hari yang permai ini. Disetiap pagi kedengaran kicauan burung keluar dari tempat peraduan nya mencari sesuap rezeki buat meneruskan kehidupan. Kokokan ayam menyerikan lagi bunyian di pagi yang indah ini.

Namun, tanpa ku sedari masih ada insan yang masih belum bangkit untuk sama sama mengecapi keindahan mentari pagi ini kerana lena dibuai mimpi yang indah di dalam peraduannya di atas tilam yang empuk . amat lah jarang ku lihat insan lain sama2 menghayati suasana pagi yang hening ini memulakan pekerjaan untuk memulakan langkah kehidupan di saat bermula nya hari.

Dikala ini ku termangu kesepian menanti detik detik hari mendatang yang entah bila agaknya kesusahan ini bakal sirna terus. Ku pasrah kehadrat ilahi semoga dengan kepayahan ini lebih mematangkan diriku buat mengharungi hari hari yan mendatang. Ku bersyukur kehadrat ilahi dilimpahkan kasih sayang dan rahmatNya kepadaku. Ya Rabb….. ku dambakan cinta dariMu

No comments:

Post a Comment