Wednesday, September 22, 2010

Mentari kehidupan menyinari alam


Disaat ini, mentari menyinari alam maya menyerikan lagi keindahan alam ciptaan Ilahi yang penuh ketakjuban ini. Alangkah indahnya ciptaan Yang Maha Esa. Ku tunduk syukur kehadrat Ilahi… Subhanallah. Maha Suci Allah yang kekuasaan Nya meliputi segala-galanya. Daku hanyalah insan kerdil yang diciptakan olehNya untuk mendiami dunia yang fana ini. Sebelum diriku dijemput untuk mengadapNya bila sampai waktunya.

Sesungguhnya manusia diciptakan hidup di alam dunia ini adalah untuk mengabdikan diri kepada Allah s.w.t. Itulah matlamat utama kita diciptakan di atas dunia yang maha sementara sifatnya ini. Setiap amal yang kita kerjakan di dunia akan di hisab di negeri abadi di negeri akhirat kelak yang bakal menentukan nasib kita adakah baik atau pun buruk untuk hidup kekal abadi di sana.

Oleh itu, ayuh lah temanku, muhasabah lah dirimu sebelum ajal menjemput yang tiada siapa yang mengetahui melainkan Dia lah jua. Insafi setiap dosa dan noda yang pernah dilakukan, moga-moga segalanya di ampun oleh Tuhan Yang Maha Esa. Moga-moga kehidupan ini menjanjikan medan yang terbaik buat kita semua meraih seberapa banyak bekalan untuk kehidupan di alam selepas mati. InsyaALLAH.

No comments:

Post a Comment