Saturday, September 25, 2010

Alam Ciptaan Ilahi


Sesungguhnya setiap ciptaan Allah bukan lah di jadikan olehNya sia-sia. Maha Suci Allah, yang menjadikan setiap benda di alam ini mempunyai manfaatnya baik sekecil-kecil zarah di bumi ini ataupun sebesar-besar galaksi serta gugusan bintang-bintang yang berada di alam cakerawala sana. Semua ini menunjukkan kekuasaan Allah yang Maha Hebat, Tuhan sekalian alam, tiada sekutu bagiNya.

Setiap insan haruslah yakin bahawa semua benda yang ada di alam ini adalah dijadikan oleh Allah dan milikNya jualah segala apa yang ada di langit dan di bumi ini. Kita sebagai insan kerdil yang dijadikan daripada setitik air mani tiada kuasa sedikit pun jika tidak mendapat keizinan dariNya. Oleh itu, ayuhlah temanku tingkatkan lah ketaqwaan kita kepada Allah dengan melaksanakan segala perintahNya dan menjauhi segala yang diharam olehNya, moga- moga kita mendapat hidayah dan petunjuk dalam mengharungi liku-liku duniawi ini dengan jayanya.

Menjadi harapan kita semua untuk mendapat kejayaan di dalam kehidupan kita di dunia ini dan juga kehidupan di negeri akhirat yang kekal abadi buat selama-lamanya. InsyaALLAH. Moga-moga kita mendapat petunjuk dariNya…

No comments:

Post a Comment