Monday, October 18, 2010

Cinta kekasih

Cinta adalah anugerah yang berharga dikurniakan buat insan. Oleh itu hargailah ia dengan sebaik nya. Bajailah ia dengan sifat penuh ketaqwaan kepada Pencipta kita Rabbul Alamin. insyaAllah ia bakal di suburkan dengan baiknya dan bakal dihiasi dengan bunga- bungaan Firdausi disirami air siraman yang harum warnanya daripada syurga kenikmatan yang hakiki yang tiada batasan kenikmatan itu.

Oleh itu duhai sahabatku, raihlah cinta yang hakiki, cinta buat yang maha Esa. Cinta yang tidak kan pudar dek kepanasan mentari, dan tidak kan hilang bak bulan di siang hari dan kan kekal buat selama-lamanya sehingga ke negeri abadi kelak bersama kekasih yang kita cintai. Pupuk lah jiwa mu dalam meraih cinta ini moga-moga dikau semua mendapat kelazatannya di negeri yang fana ini lagi. Kekallah ia dengan keimanan yang tulus sehingga ke akhir hayat dirimu. Moga– moga dirimu kan terkubur bersama cinta sejati yang hakiki ini sebagai teman buat dirimu mengadap Allah s.w.t

Sesungguhnya cinta itu hak mutlak Pencipta kita, dan bagiNya jualah kepada siapa Dia kurniakan perasaan cinta ini. Moga dirimu tergolong dalam kalangan yang mendapat kehebatan cinta yang sejati yang abadi ini. Duhai temanku, perbanyakkanlah mengajak insan lain dalam meraih cinta agung ini dan dikau akan kecapi kenikmatannya kelak. InsyaALLAH semoga ketulusan hati kita menjadi satu penggerak semangat untuk kita terus berdakwah mengajak insan lain kearah kebaikan yang hakiki ini.

1 comment: