Wednesday, January 5, 2011

KekuasaanNya Meliputi Segala-galanya

Malam berganti siang, ku telusuri ranjau kehidupan ini dengan penuh kedaifan. Oh Tuhan ku ampunilah dosa hamba Mu ini. Daku amat takut akan seksaan azabMu di akhirat sana. Hanya ku mampu menadah tangan berdoa kepada Mu dan ku mengharapkan Dikau meredhai ku di setiap detik perjalanan ku di dunia ini.

Sesungguhnya alam ciptaan tuhan adalah maha luas, tidak tercapai akal fikiran ku ini untuk memikirkannya. Daku tunduk bersyukur di atas segala kurniaan yang telah Engkau berikan buat diriku yang hina ini. Sesungguhnya rahmatMu Ya Tuhan meliputi segala-galanya. Betapa agungnya kuasa Mu duhai Tuhan semesta alam yang mentadbir seluruh alam maya ini. Ku bertafakur sejenak memikirkan kejadian yang berlaku di alam ini, namun apa yang ku dapati di sebalik kejadian itu tersirat pelbagai hikmah yang tersembunyi tercerna di sebalik keagungan kuasa Mu Tuhan Pentadbir Seluruh Alam Maya.

Ku menadah tangan berdoa semoga daku tergolong di kalangan hamba-hambaNya yang selalu bersyukur di atas segala nikmat yang di kurniakan kepada diriku ini. Ku mengharapkan diriku dapat mengadap Mu duhai Tuhan Semesta Alam dengan penuh rasa kehambaan di hadapan kekuasaanMu yang meliputi segala-galanya. Ameen.

No comments:

Post a Comment