Friday, December 31, 2010

Bingkisan Tahun 2011 M


Masa pantas bergerak, tahun yang sudah meninggalkan kita dan tahun baru kini menjelma. Oleh itu, muhasabah lah diri semoga segala pengalaman silam bakal menjadi teladan dan sempadan buat kita semua. Ingatlah duhai temanku, masa tidak akan berhenti, tapi terus berjalan sehingga ke penghujung detik kehancuran dunia ini.

Sesungguhnya tahun silih berganti, muhasabahlah dirimu duhai temanku adakah kita sudah memanfaatkan waktu yang sudah dengan sebaiknya. Buatlah perancangan dengan penuh berhikmah moga di tahun baru ini kita mulakan azam yang baru dan rencana lah ia dengan sebaik-baiknya. Ingatlah kita bakal menghadapi suka dan duka dalam melakasanakan azam kita ini. Sesungguhnya suka dan duka adalah lumrah kehidupan insani di dunia ini di mana kita tidak boleh terlepas daripada melaluinya sepanjang hayat kita di dunia yang sementara ini . Oleh itu, hadapilah ia dengan penuh kesabaran di kala duka melanda dan zahirkanlah kesyukuran buat Ilahi di kala kita dalam kegembiraan.

Akhirul kalam, ingatlah duhai temanku, masa adalah kehidupan di mana jika kita mensia-sia kan masa bermakna kita telah menjadikan kehidupan kita dalam kerugian. Oleh itu, manfaatlah ia dengan sebaik-baiknya diketika jasad di kandung badan moga-moga kita tidak menyesali nya di ketika kita di bangkitkan bertemu dengan Allah di alam akhirat sana.

No comments:

Post a Comment