Thursday, January 13, 2011

Penghuni Alam Maya

Langit cerah membiru disinari cahaya sang suria, daku menyaksikan nya dengan penuh ketakjuban dan bersyukur kehadrat Ilahi kerana daku masih dihidupkan di dunia ini dan masih dapat menikmati panorama yang indah ini. Di lembah yang permai pula kelihatan bunga-bungaan yang pelbagai warna yang penuh keindahan menghiasi taman duniawi. Alangkah indah ciptaan Yang Maha Esa yang berkuasa ke atas setiap sesuatu yang ada di alam ini.

Dengan keterbatasan ilmu ku ini, ku menanti di saat daku sujud ke hadrat Yang Kuasa kerana Dialah pencipta seluruh alam maya ini dan diriku jua serta seluruh makluk di alam yang fana ini. Tanpa Dia, semua yang ada di langit dan di bumi ini serta di antaranya tidak akan pernah wujud. Ingatlah duhai temanku, senantiasalah mengucapkan Alhamdulillah tanda memuji nama Ilahi dan mensyukuri segala nikmat yang di kurniakan olehNya kepada kita semua dan ingatlah sesungguhnya kita hanyalah insan yang kerdil yang menghuni alam yang maha sementara ini.

Ku tunduk syukur di hadapanMu Ya Rabbi kerana menghidupkan daku buat menghuni alam ini sebelum diriku kembali bertemu Mu. Yang pasti pertemuan itu pasti akan berlaku. Ku mengharapkan daku senantiasa mendapat keredhaan daripadaMu di kehidupan ini dan di kehidupan di alam selepas mati nanti.

No comments:

Post a Comment