Thursday, June 16, 2011

Meniti Ranjau Kehidupan

Burung-burung berterbangan riang di ruang angkasa nan indah. Langit yang kebiruan dihiasi awan putih menyerikan lagi suasana keindahan langit petang ku ini. Duhai Tuhanku, ku akur dengan kebesaranMu. Hanyalah Dikau lah yang selayak nya disembah dan hanya kepada Mu lah jua daku memohon pertolongan dalam melayari bahtera kehidupan ini yang senantiasa dilanda badai mehnah duniawi.

Sesungguhnya, dalam mengharungi ranjau kehidupan ini, kita tidak akan lari daripada menghadapi ujian hidup. Oleh itu, senantiasa lah bersabar semoga kita kan sentiasa beroleh keberuntungan semasa hayat kita di dunia yang fana ini dan di alam akhirat yang kekal abadi buat selama-lamanya.

Ingatlah duhai teman, ujian merupakan tarbiah daripada Ilahi buat insani di alam yang fana ini.Duhai temanku, tabahkan hati mu di kala ujian menimpa kerana dikau akan merasai kemanisan nya di alam dunia ini lagi dan di alam selepas mati mu nanti. Semoga kita semua beroleh kejayaan dalam meniti kehidupan yang fana ini dan di alam akhirat sana.

No comments:

Post a Comment