Sunday, July 31, 2011

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

Kini sya’ban sampai ke penghujung nya dan bulan Ramadhan yang penuh barakah bakal menjelma. Kita seharusnya menunggu kedatangan bulan agung ini dengan penuh persediaan moga-moga kita akan bersedia dalam mengharungi nya sehingga ke penghujung nya nanti.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang penuh barakah yang dikhususkan hanya untuk umat Nabi Muhammad s.a.w. Kita seharusnya berasa bertuah kerana di anugerahkan bulan yang agung ini, oleh itu manfaatkanlah di setiap detik dan waktunya di dalam bulan ini dengan perkara ibadat dan juga perkara kebaikan yang mana pahala nya akan dilipat gandakan berbanding ibadat dan kebaikan di bulan-bulan yang lain.

Ingatlah, mungkin bulan ramadhan di tahun ini adalah bulan ramadhan terakhir dalam hidup kita, tiada siapa yang tahu, hanya Allah sahajalah yang mengetahui segala-galanya. Oleh itu, di kala kita masih diberi kesempatan untuk masih bertemu dengan bulan ini, rebutlah peluang ini dengan sebaiknya. Moga-moga apabila syawal menjelma nanti segala dosa-dosa kita sudah diampunkan oleh Allah s.w.t.

No comments:

Post a Comment