Tuesday, October 5, 2010

Lukisan Alam


Kecerahan mentari menyinari alam maya. Keindahan bukit bukau dan gunung ganang memukau pandangan sesiapa sahaja yang melihatnya. Alangkah indahnya ciptaan Yang Maha Esa pemilik alam semesta yang maha luas ini bak saujana mata memandang. Subhanallah… ku melihatnya dengan penuh ketakjuban.

Inilah alam yang merupakan tempat kediaman sementara buat insan untuk mendiami nya sampai tempoh waktu yang ditetapkan oleh Sang Pencipta nya. Sebelum dipanggil mengadapNya bila sampai waktu dan ketikanya untuk dibicarakan tentang segala perbuatan yang dilakukan di dunia ini. Segala hijab akan dibukakan di hari segala makhluk dibangkitkan di padang mahsyar nanti. Setiap jiwa dihisab dengan seadil-adilnya oleh Rabbul Alamin tanpa dianiaya walau sedikitpun. Walaupun sebesar zarah kejahatan yang dilakukan akan dibalas jua oleh Raja Sekalian Alam di hari pembalasan nanti.

Oleh itu setiap diri haruslah mengimani dengan keyakinan yang teguh akan adanya Hari Pembalasan seperti yang tercatat dalam Al Quran dan segala balasan baik dan buruk dan tempat kembali samada di syurga yang penuh kenikmatan ataupun di neraka yang penuh kesengsaraan buat selama-lamanya. Ku bermohon supaya diberi hidayah dan petunjuk dalam melayari bahtera kehidupan di dunia ini semoga kita senantiasa dalam keredhaan dariNya di kehidupan ini dan di kehidupan di alam selepas mati kelak. InsyaALLAH…. Ameen Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment