Saturday, October 30, 2010

Ya Rabb

Ya Rabb, ku memohon maghfirah daripada Mu. Daku hanyalah insan yang lemah yang menghuni duniaMu yang maha sementara ini. Daku mendambakan keampunan dariMu duhai Tuhanku Yang Maha Pengasih dan juga Maha Penyayang. Kau ampuni lah segala dosa dan noda yang daku lakukan terhadapMu. Keampunan dariMu yang daku harapkan dariMu sebelum diriku kembali kepadaMu.

Ku amat mengharapkan keredhaanMu senantiasa mengiringi perjalanan hidupku ini. Ya Rabb, ku amat dambakan cintaMu, cinta yang dikurniakan kepada para Nabi dan Rasul dan juga orang siddiqin dan syuhada serta para solehin yang mengikuti jalanMu yang terdahulu dan sekarang. CintaMu akan kubajai dengan sifat Ketaqwaan setulus hati dan teguh terhadapMu. Ku amat mengetahui cintaMu adalah cinta yang abadi yang hakiki dan sejati.

Ya Rabb, limpahkanlah keredhaan dariMu buat diriku di kehidupan ini dan di kehidupan selepas mati. Ku amat bersyukur dengan segala nikmat yang Dikau kurniakan buat diriku di dunia ini. Semoga daku senantiasa dalam naungan rahmat dariMu hingga ke akhir hayatku.

No comments:

Post a Comment