Wednesday, November 24, 2010

Menuju ke Alam Yang Hakiki

Kita adalah sang pengembara dalam berkelana menuju ke alam abadi. Semoga di sepanjang pengembaraan ini kita di hadiahkan sifat sabar dalam menghadapi mehnah ujian dan segala aral melintang bakal kita tempuhi dengan penuh kejayaan. Tujuan perjalanan ini adalah untuk menemui Allah Rabbul Alamin, Tuhan sekalian alam ini. Oleh itu, kita haruslah berserah diri kepadaNya agar perjalanan kehidupan ini senantiasa dalam redhaNya. InsyaALLAH.

Setiap insan dianugerahkan masa yang berlainan dalam pengembaraan ini, di mana ada yang panjang masanya dan ada yang terlalu pendek. Semua itu merupakan ketentuan dari Ilahi dan dalam ilmuNya sejak daripada azali lagi. Oleh itu, duhai insan manfaatkanlah masamu yang masih berbaki sekarang yang bila-bila masa ajal mu bakal menjemput mu untuk mengadap tuhanmu. Hadapilah hari-hari mendatang dengan penuh keinsafan untuk mencari seberapa banyak bekalan yang bakal dibawa mengadap tuhanmu nanti.

Muhasabah lah dirimu, moga-moga ianya masih belum terlambat untuk dikau berpaling kepada kebenaran yang hakiki. InsyaALLAH semoga diri kita sentiasa dalam perlindungan dariNya dan mendapat maghfirah di atas segala kekhilafan yang kita lakukan.

No comments:

Post a Comment