Monday, December 6, 2010

Kedinginan Bayu

Angin lembut sifatnya, kedinginan nya menyapa di kedua pipi ku. Ia tidak kelihatan namun, sentuhannya dapat ku rasai. Itulah bukti kewujudan nya di alam ini. Angin sepoi- sepoi bahasa bertiup di tepian pantai mewujudkan suasana yang permai diwarnai keindahan lautan yang membiru dan pepasir yang memutih.

Pemandangan pantai memang indah di mana keindahan nya dapat menenangkan jiwa yang keresahan. Melapangkan fikiran yang bercelaru dalam mengharungi keributan duniawi yang penuh hebat liku pancaroba nya ini. Di sini jualah ilham turun mencurah buat sang penyair bagi melakar syair yang indah buat coretan mereka dan untuk tatapan sang pencinta bahasa. Indah nya alam ciptaan tuhan di mana panorama nya cukup harmoni. Ku panjat kesyukuran yang tidak terhingga banyaknya sebanyak buih di lautan, namun daku percaya ianya belum mampu membalas lautan nikmat kurniaan Ilahi buat diriku yang dihidupkan di muka bumi ini.

Maha Suci Allah yang menghidupkan kita dan bakal mematikan kita dan kita akan dihidupkan kembali di padang Mashyar kelak. Oleh itu persiapkanlah amal kebaikan di dunia ini semoga kita mendapat perlindungan di sana nanti di mana tiadalah perlindungan melainkan daripada Dia Tuhan Yang Maha Esa dan Yang Maha Kuasa di atas tiap-tiap sesuatu.

No comments:

Post a Comment