Tuesday, December 7, 2010

Lembaran Baru Hijrah- 1432 H


1 Muharam 1432 Hijrah, tahun permulaan Hijrah membuka lembaran baru kehidupan insani. Bukakan langkahmu moga-moga tahun ini lebih baik tahun yang sebelum nya. Ingatlah duhai temanku tahun sudah telah meninggalkan sejarah buat kita semua. Segala yang telah berlaku haruslah dijadikan iktibar buat teladan di kehidupan yang mendatang.

Sematkanlah di hatimu azam yang baru, semoga tahun ini bakal menjadikan tahun kehidupan yang lebih baik daripada tahun sudah. Manfaatkanlah setiap detik di tahun ini supaya segala amalan yang kita semua lakukan menjurus kepada perkara kebaikan dan mendekatkan kan diri kepada Allah azzawajalla. InsyaALLAH.

Ingatlah duhai temanku, tuhan menciptakan waktu untuk diuruskan dengan penuh berhikmah dan moga-moga natijah daripada perbuatan kita ini, kita dapat mengecapi kejayaan hidup di dunia ini lagi dan kejayaan di kehidupan abadi di negeri akhirat kelak. Ameen Ya Rabbal Alamin.

SALAM MAAL HIJRAH

1 comment:

  1. insyaAllah..mudah-mudahan kita semua mendapat penghijrahan yang tulus dan bersama-sama melestarikan azam yang akan datang.

    ReplyDelete