Monday, February 14, 2011

Insan Mulia Kekasih Allah


12 Rabiul awal tarikh yang bersejarah di dalam kalendar Islam. Tarikh memperingati kelahiran insan mulia kekasih Allah Muhammad al Mustafa. Kelahiran nya membawa sinar kebahagiaan buat insan seluruh maya. Ya rasulullah, sesungguhnya engkau lah rahmat bagi sekalian alam. Tanpa mu akan gelap gelita lah alam ini, dikau datang membawa cahaya kebenaran buat menerangi kehidupan insani sehingga berlakunya detik kehancuran dunia yang fana ini.

Ya Rabbi, sampai kan lah salam ku buat insan agung junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Selawat dan salam ku panjatkan buat dirimu ya rasulullah. Sesungguhnya perjuangan mu menentang kezaliman dalam membawa cahaya kebenaran amat ku kagumi dan akan bakal ku contohi. Engkau lah rasul pilihan Allah pembawa kebenaran yang hakiki sebagai penunjuk jalan manusia akhir zaman ke jalan yang diredhai oleh Allah azzawajalla. Hidayah daripada Mu ya Allah kupinta semoga di berikan kekuatan dalam mencontohi jejak langkah rasul tercinta yang amat kusanjungi.

Ku panjatkan doa ya Rabbi, semoga diri ini tabah menghadapi ujian hidup di sepanjang melalui kehidupan dunia yang sementara ini. Ketabahan rasulullah dalam menyebarkan risalah Ilahi akan daku contohi selalu dalam memberi kekuatan kepada ku untuk terus melangkah ke hadapan sehingga ke akhir hayatku ini.

No comments:

Post a Comment