Monday, February 21, 2011

Limpahan Rahmat Ilahi

Ya Rabbi, duhai Tuhanku Engkau lah pentadbir seluruh pelusuk alam maya ini. Ku tunduk sujud ke hadrat Mu dengan penuh kerendahan hatiku ini. sesungguhnya rahmat Mu amatlah luas menjangkau seluruh semesta alam. Ingatlah duhai insani rahmat Ilahi yang kita semua selalu dambakan di kehidupan ini dan di kehidupan alam selepas mati nanti.

Di ketika ini ku menadah tangan memohon daripada Mu Ya Rabbi semoga diberi kemudahan dan kesenangan dalam melayari bahtera kehidupan ini yang terkadang terumbang ambing dipukul ribut mehnah duniawi yang tidak kunjung padam. Namun ku pasrah kepadaMu di atas segala ujian hidup yang menimpa diriku ini. Hanya kepadaMu lah aku berserah diri dan daku bersujud memohon ampunan dariMu di atas segala keterlanjuran sepanjang daku dihidupkan di dunia yang sementara ini.

Daku tunduk bersyukur di hadapan Mu Ya Rabbi di atas segala kurniaanMu buat diriku yang hina ini.Sesungguhnya hanya diriMu lah yang layak di sembah, tiada tuhan selain diriMu yang menciptakan seluruh maya ini.Daku mengharapkan dapat mempersembahkan amalan yang terbaik buat diriMu Ya Tuhanku sementara daku masih menjalani kehidupan di dunia yang fana ini.

No comments:

Post a Comment