Wednesday, May 18, 2011

Lautan Yang Kebiruan

Di kejauhan kelihatan lautan membiru yang luas nya saujana mata memandang. Deruan ombak menghempas ke tepian pantai mengalunkan irama memecah kesunyian. Di pantai pula kelihatan pepohon nyiur berayun-ayun mengikut deruan sang angin sepoi-sepoi bahasa yang mana kedinginan nya amat terasa. Inilah dia panorama indah pemandangan di tepian pantai, yang tidak jemu-jemu untuk kita nikmati keindahannya.

Maha Suci Allah yang menjadikan alam ini dengan segala keindahannya. Betapa hebatnya ciptaan Yang Maha Esa. Ku tunduk syukur di atas kehebatan ciptaan Mu Ya Rabbi. Sesungguhnya Engkau lah tuhan pencipta alam semesta. Daku hanyalah insan kerdil yang dihidupkan di dunia yang maha fana ini buat satu tempoh yang telah ditetapkan olehMu. Daku berserah diri dan mohon petunjuk dariMu semoga dipermudahkan jalan menemui Mu nanti.

Ya Rabb, Tuhan Yang Maha Esa, tiada tuhan melainkan Dikau. Ku tunduk akur dengan keagungan dan kekuasaan Mu. Hanyalah kepada Mu daku menghambakan diri dan hanyalah kepadaMu daku memohon segala pertolongan. Ameen Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment