Saturday, May 21, 2011

Rembulan di Malam Hari

Di malam yang dingin kelihatan rembulan bercahaya terang bersama cahaya bintang yang bergemerlapan menyerikan lagi keindahan langit malam. Subhanallah, sungguh hebat ciptaan Yang Maha Kuasa yang menciptakan alam ini dan segala isi dunia. Ku syukuri nikmatMu Ya Ilahi moga-moga kenikmatan ini akan terus berkekalan hendaknya.

Bulan adalah salah satu ciptaan Tuhan Yang Maha Esa. Di kala malam menjelma, cahaya nya cukup terang walaupun tidak secerah sinaran mentari di siang hari, namun ia sudah cukup untuk menjadi perhiasan di langit dunia buat tatapan makhluk Allah di bumi yang fana ini. Namun, di kala terbit nya fajar subuh, ia kembali hilang, dan mentari akan terbit di ufuk timur. Itulah putaran alam ciptaan tuhan, malam dan siang silih berganti mengikut aturan yang telah ditetapkan oleh Yang Maha Esa. Sesungguhnya Dialah yang menciptakan alam ini dan segala hukumnya. KepadaNya jualah kita berserah dan kepadaNya jualah kita memohon pertolongan. Dialah Tuhan Pentadbir alam semesta yang luas ini.

Ingatlah duhai teman, kita hanyalah insan kerdil yang dihidupkan buat sementara waktu di bumi Nya ini sebelum kembali kepadaNya apabila tiba saat dan ketika nya nanti. Oleh itu, senantiasa lah persiapkan bekalan amal kebaikan mu sementara dirimu masih diberi kesempatan menghuni dunia ini. Moga-moga kita semua tergolong di kalangan mereka yang berjaya di dunia dan di negeri abadi di akhirat sana.

No comments:

Post a Comment