Saturday, May 14, 2011

Nikmat Tuhan Yang Maha Esa

Alangkah indah ciptaan Yang Maha Esa. Dijadikan lautan yang luas membiru dan pulau di tengah-tengah nya menambahkan lagi keindahan panorama alam maya. Inilah dia ciptaan Tuhan Yang Maha Kuasa di kediaman insani di dunia yang fana ini. Ku syukuri segala kurniaan nikmat Ilahi, Alhamdulillah segala puji hanyalah layak bagiNya jua.

Nikmat Ilahi buat insani amatlah banyak dan tidak terhitung bilangannya, itulah rahmat Ilahi buat insani, moga-moga kita semua tergolong di kalangan orang-orang yang bersyukur di atas segala kurniaan nikmatNya.

Sesungguhnya segala apa yang kita miliki di dunia ini, adalah pinjaman semata dan bakal dipulangkan kepada Tuhan Rabbul Jalil bila tiba saat dan ketika nya nanti. Oleh itu, insaf lah duhai teman, gunakanlah ia dengan sebaiknya semasa hayat kita masih ada kerana ia bakal dipertanggungjawabkan nanti di mahkamah Allah nanti di saat selepas dunia ini dihancur sehancur-hancurnya.

Moga-moga diri kita senantiasa mendapat keredhaan dariNya sepanjang menjalani kehidupan yang fana ini sebelum diri kita dijemput menghadapNya nanti. Ya Rabb, keredhaan dariMu daku harapkan di kehidupan ini dan di alam selepas mati nanti. Ameen Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment