Friday, July 8, 2011

Di Kedaifan Ini

Di kedaifan ini ku menunggu saat bertemu denganNya,Tuhan pentadbir alam maya yang mentadbir alam yang penuh keindahan ini. Ku meratapi segala penyesalan di atas segala kekhilafan yang daku lakukan sepanjang mengharungi kehidupan di bumi Mu Ya Allah. Apa yang daku harapkan adalah keampunan dariMu di kehidupan ini dan kehidupan di alam sana yang kekal abadi buat selama-lamanya.

Ya Rabb Tuhan pentadbir seluruh maya, ku memohon ke hadrat Mu semoga dilindungi daku daripada segala mara bahaya yang datang dan yang bakal datang menimpa. Sesungguhnya hanyalah kepada Mu daku meminta pertolongan di kehidupan yang penuh pancaroba ini. Engkau lah Tuhan yang wajib di sembah dan tiada lah layak disembah selain dariMu Ya Rabb, Tuhan yang mentadbir seluruh alam. Segala pujian hanyalah layak bagiNya jua.

Ya Rabb, ku menadah tangan memohon semoga kehidupan ku ini senantiasa di bawah naungan rahmat Mu. Daku hanyalah insan kerdil yang masih dihidupkan sementara waktu di bumi Mu ini sebelum dijemput bertemu denganMu nanti. Ya Rabb, ku menanti saat pertemuan itu berlaku dan semoga di saat itu daku mendapat pengampunan di atas segala kesalahan yang ku lakukan semasa hidup di bumi Mu ini, tempat kediaman sementara insani sebelum berpindah ke alam akhirat sana yang kekal abadi kelak.

No comments:

Post a Comment