Friday, July 15, 2011

Merenung KebesaranMu Ya Ilahi

Subhanallah dan segala puji bagi Allah Rabbul alamin, ku melihat kebesaran Mu Ya Rabbi dengan penuh ketakjuban. Kilauan cahaya bintang yang bergemerlapan di malam hari sungguh indah di pandangan mata. Ini lah bukti keagungan dan kekuasaan Allah yang menciptakan manusia dan seluruh alam maya yang luas ini. Betapa hebat nya ciptaan Tuhan Yang Maha Kuasa. Ku tunduk akur dengan kekuasaanNya dan kusedari diri ini lemah dan tidak berdaya tanpa pertolongan Nya, Tuhan Yang Maha Esa yang menciptakan segala sesuatu di alam ini.

Ingatlah duhai teman, kita hanyalah insan yang diciptakan oleh Allah untuk menghuni alam ini buat satu tempoh sebelum kembali mengadapNya. Oleh itu, dalam mengharungi kehidupan duniawi, jangan sesekali alpa dengan suruhanNya dan hindari lah segala laranganNya, semoga kehidupan kita ini senantiasa di bawah lindungan rahmat dariNya sehingga kita kembali menemuiNya nanti. Ingatlah duhai teman sesungguhnya pertemuan itu pasti berlaku, itulah janji Pencipta kita buat kita semua dan yang pasti janji itu ada lah benar dan bakal terjadi pada satu waktu yang telah ditetapkan.

Duhai teman, muhasabah dirimu sebelum terlambat. Guna kan kesempatan daripada umur mu yang masih berbaki ini dengan menginsafi segala keterlanjuran diri di masa lalu, semoga dikau dapat memperbaiki diri ke arah yang lebih baik buat masa hadapanmu nanti. Semoga kita semua di dalam lindungan Allah selalu di kehidupan ini dan di alam kekal abadi nanti.

No comments:

Post a Comment